söndag 8 april 2012

Påsktårta till Jobbet!


Jag fick ett väldigt fint armband av jobbet då jag fyllde 30. Och som Tack bakade jag en tårta=)
En tårta som efter ett och annat raseriutbrott, blev mycket bra till slut.
Det skulle varit Gul marsipan...men när jag lagt på den insåg jag hur ful och hemsk den gula färgen var....det sved liksom i ögonen, ja den var hemsk=)
Men jag hade som tur var svart sockerpasta kvar hemma. Och då blev resultatet 10 ggr bättre.
Gluten och Gelatinfri!
Bottnarna är bakade med mjölmix från Finax. Blev över förväntan riktigt bra.
Den var fylld med Hallongrädde och Dumlefluff. Spacklad med smörkräm som jag verkligen kan tipsa om på den här sidan. Hade ingen Vaniljarom, men tog lite vaniljsocker och ökade på det kokade vattnet tills jag fick en mjuk och lätthanterlig kräm, ungefär 4 teskedar.
Kycklingar och Äggen är gjorda i Sockerpasta och Marsipan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar