fredag 20 april 2012


Den här tårtan var beställd till min kära arbetskollega Åsa's mamma. Min första riktiga beställning.
Den är dekorerad med kallor och pärlband i marsipan. Jag är inte överförtjust i att jobba med marsipan, men min beställning jag gjort på sockerpasta blev försenad så jag var tvungen att göra mig vän med marsipanen=)
Men dom vart nöjda med den och nu återstår bara att få höra hur smakresultatet blev.
Vaniljbottnar med Björnbärsgrädde och det andra laget fylldes med Vit chokladfluff.
Spacklad med smörkräm och täckt med marsipan. Konturer med glittergele.
Smörkrämen var ett givet val då marsipanen åkte på samma kväll som fyllning lagts pga tidsbrist dagen efter. Smörkrämen gör att marsipanen inte svettas och håller sig på plats.
Jag är nog egentligen väldigt nöjd....men så här i efterhand så kan man sitta och titta på bilderna och ångra att jag inte gjorde fler kallor. Att jag inte fick hem VIT sockerpasta.
Den är fin....ja de e den=)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar