söndag 8 april 2012

Kreativiteten har alltid funnits där...




Det som lade grunden till mitt tårtbakande var nog när jag gjorde mina prinsessors tårtor sist dom fyllde år. Hade beställt Tårtbilder som dom önskat och dekorerade sedan med grädde och nonstop. Mycket simpelt, men på något sätt upptäckte jag där att jag egentligen ville så mycket mer...Det var här det började. Jag tror att min kreativitet alltid funnits där. Har alltid älskat att dekorera och garnera allt möjligt ärbart. När jag sedan gjorde dessa tårtor växte mitt intresse och jag började kolla in alla möjliga bloggar som bestod av personer som bakade tårtor och insåg hur mycket man kan göra egentligen. Bara använda fantasin och du kan skapa precis vad du vill. Även alla tips som min fina tårtbakande vän Linn som är superduktig på tårtor  delat med sig av. Medan andra diskuterar vädret, diskuterar vi tårtbak, haha...Underbart!
Så till Claras födelsedag veckan efter bakade jag en prinsesstårta som hon önskat sig. Och här sattes jag på prov. Tårtan blev väldigt fin, men idag kan jag se tillbaka på den och tänka "men oj, det där kunde jag ändrat på" och det är ju bara ett bevis på att man hela tiden utvecklas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar