måndag 9 april 2012

30 årsfestens tårtor!


Denna tårtan var INTE planerad. Men när jag höll på att lägga tårtan här under så slog det mig att "nä, det kommer inte räcka" och som tur så hade jag bottnar hemma så då började hjärnan arbeta febrilt och jag ville ointe bara "slafsa ihop något. Nä, sån är jag ínte, jag måste känna att jag är nöjd när jag gör något. Så fram med marsipanen och där började modelleriet av en sko sakta ta form. Och jag är verkligen så nöjd med slutresultat...dock var inte lagren mellan bottnarna så himla roliga. hade ju inte köpt något till det, men sylt och citronfromage fick de bli.
Tårtan var iallafall fin å de var huvudsaken=)


Här är tårtan där HELA tårtan var planerad i förväg.
Mjölkchokladfluff med Baileys och Glasskräm
Dekorationer i sockerpasta och Pyntgele i Silver.
Denna Tårtan var mycket mycket god.
Det enda var att bottnarna dragit till sig fluffen lite väl mycket. Men det var inget som förstörde varken utseende eller smak.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar