söndag 24 februari 2013

Whoppie Pies

Whoopie Pies

Jag och min fina vän har länge sagt att vi ska göra Macarons. Tiden bara går och det är svårt att få tid till att kunna planera in det. Men jag hoppas att vi snart Linn kan ta en heldag och göra dessa fantastiskt läckra godsaker.

Istället testade jag själv att göra Whoppis Pies. En enklare variant av macarons.
Macarons är en marängliknande kaka medans "Whoppie" blir mer mjuk, likt muffins konsistens.. Båda läggs med en fyllning emellan.

Jag gjorde en vanilj och en choklad, delade upp smeten.... Dock blev det lite för mycket mjölk i vaniljsmeten så dom blev bara platta. Däremot chokladen blev perfekta!Mmm....
Jag lade en vaniljsmörkräm emellan och testade även den nya Philadelphia Marabou.

Jag tycker verkligen ni ska testa detta =)
Det finns oändliga smakkombinationer
Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar