måndag 1 oktober 2012

Min "väska" till Fashion cake



Detta var mitt bidrag till tårt tävlingen "fashion cake 2012" på Giraffens Köpcentrum
En tävling som jag helt enkelt kunde struntat i! Så nonchalant mot oss som ställt upp i tävlingen
Tårtorna stod i rumstemperatur i 7 timmar, "juryn" snarare kallade amatörerna som tog det hela som ett litet jippo och inte hade en aning om vad tårtteknik och så vidare är. Dem SMAKADE inte ens på tårtorna vilket var en kriterierna att dom skulle vara "smakfulla". Dom kastades så fort vinnarna var utsedda.
Men jag har glömt det här nu, och hoppas om dom tänker anordna detta nästa år igen att det är Personer som vet vad en tårta är som arrangera detta! All tid, planering mm jag lagt ner blev bara bortkastat!

Men hur eller hur så är jag mycket nöjd med min tårta.

Vaniljbottnar med tre lager fyllning
Lager 1, mosade hallon med en vaniljtouch
Lager 2, vaniljmousse
Lager 3, hallonmousse
Spacklad med smörkräm
Locket bedtod av vit Sp
Pärlor som var fästa med vit kristyr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar